حلمت بان زرعاتي فالبلكونه نزل مطر ف راح مدبل كل نباتات الزينه اللي في البلكونات و لقيت في قصيص منهم فيه ارنب طويل بس حجمه صغير ميت في قصيص منهم اتخيت منه
و لقيت خالي دخل علينا ب نبتات جديده بدل الل ماتت و كان في وشي حبايه علي طرف بوقي غصب عني خبطها ف طلعت سائل ابيض اللي فيها ف فضيته ب ايدي طلع معاه دوده بقها اربع شرايط بيفتحها و يقلها زي الورد كده و الكان في خبر انتشار الدود دي ف كل حبايه
موت بعض النباتات اللتي اعتني بها في المنام والتي هي في الحقيقه كنت اعتني بها وكانت سليمه وكنت حزينه عليها
خشخاش " نبات مخدر "
تدل رؤية الخشخاش في الحلم على اقتراب فصل الأفراح والملذات المغرية وتراخي الأعمال ولكن ذلك يدوم فترة معينة فقط.
إذا تنشقت رائحة الخشخاش فستصبح عبداً للأوهام وتحلق عالياً بعيداً عن الواقع. رائحة الخشخاش تخدر الإنسان وترفعه إلى عالم فوقي بعيد وغريب وبعيداً عن المادة والعالم فتحلم النفس في هذه الرؤى كما هو الحال في الحلم العادي.
شاهد فيديو التفسير الصحيح