حلمت ان جوزي طالع من الحمام معاه تعبان اسود ونزلت عشان اجيبه قام جاي لا تغني في ايدي وببص لقيت نزل عليا دم فرحت كشفت الدكتوره قالت لي ان انت كنت حامل 3 ايام يعني الحمل لسه في اوله ونزل سقطي وروحت من عند الدكتوره قلت لجوزي انت السبب عشان جبت التعبان وما رضيتش تدي لي الدواء عشان كنت بقول له انت لو كنت اديت لي الدواء كان زماني ما سقطتش وكان اهلي واهله قاعدين في شقتي انا وهو قالوا لي انت السبب انت اللي ما حفظتيش على الحمل قلت لهم انتم ما تعرفوش السبب قالوا لي سبب ايه فبصت للوزي جوزي قال لي ما فيش حاجه فبعد ما مشي جوزي بيقول لي انت كنت عايزه تقولي لهم ايه قلت له كنت عايزه اقولهم ان انت السبب السبب في ده عشان انت لو اديتني الدواء كنت زماني خفيت وما كنتش سقط
وقال جعفر الصادق رؤيا الريحان الحمامي تؤول على ستة أوجه عز وشرف وولد وصديق وكلام حسن ومجلس علم ومعرفة وذكر جميل، وقيل رؤيا الرياحين ونحوها في موضع نباتها دون أن تكون مقلوعة تؤول بالولد لقول بعض العرب: ولدك ريحانك، وإن رآها مقلوعة قد وضعت في داره أو أمامه فإنه هم وحزن وبكاء، وربما كانت الريحانة امرأة فمن ملكها فإنه يتزوج بامرأة ولكن تقع الفرقة بينهما عاجلا، وقال بعض المعبرين الدليل على ان الريحانة امرأة ما نقل في الأخبار:






























إن الله أعلى و أعلم وأدرى ومانحن سوى موقع لعرض ماتم جمعه من الأنترنت ولانؤكد صحة ماتم جمعه