رايت في منامي اني كنت في الشارع انا واختي و نحن على علم باقتراب القيامة و بعدها ظهر ضباب كثيف في الشوارع و ادا بنا نرى امواجا عالية من البحر و بعدها غرقنا وانا افكر ان الله وحده الذي بقي حيا وانه سيحيينا من جديد لاب و ادا بي بين اناس هناك من اعرفهم فحكيت لهم القصه فبدأو يضحكون علي و يسخرون من الله و يحاولون ان يدخلوني في كفرهم لاكني لم اجادلهم كثيرا وقلت لهم ان الله يعلم ما لا نعلم وتركتهم في كفرهم.
رايتهم يقولون القيامه قامت فذهبت
يوم القيامة
اشمس ينفجر
حلمت بقيام يوم القيامه ورايت بعض العلامات مثل فتح السماء والدخان فى السماء وصوت البوق وظهور المسيخ الدجال
تحلمت اختي ان القيامه قامت في بيتنا والناس كلهم خايفين ناس تعرفهم وناس ماتعرفهم الا انا فرحانه ومبسوطه ومو خايفه
تقوم الساعه في يوم الجمعه وتنشق السماء وتنزل بعض منها مع احمرارها وتكون بجانبي امراءه تقول لي اذهب للصلاه واجري بخوف لصلاه الجمعه والأرض تنهار من تحتي
حلمت بقيامه الساعه وانشق الارض ويخرج من حمم بركانيه وتهدمت المنازل وانا انجو بنسي وباهلي جميعا واستغفر الله كثيرا وكثيرا واطلب التوبه وادعو ربي بحسن الخاتمه وايضا كان ناس من حولي يقولون ظهر الامام المهدي وسوف ينصف المظلوم وكنت خائفه جدا واردد باستمرارباسم الله الواحد الاحد
يوم القيامه قامت
رأيت زوجى يجامعنى بالملامسه واحنا عرايا وكان عضو التناسلى مشعر جدآ وكنت اقول له القيامه بكرة واهزهه واقول له القيامه بكرة وانا خائفه وزكرت ان القيامه بكرة الساعه 5 وشئ لا ازكره وقولت له اذهب لفلانه اجيب منها طير من الطيور لعل الله يغفر لى قال لى لاتتعبى نفسك خلاص ربنا معدش هيتقبل علامات الساعه ظهرت
من رأى انه يعيش ليوم القيامه وخائفه من عذاب الله
البيوت تتهدم والناس يهربون
حلمت ان القيامه تقوم وفى رعد وبرق بالسماء ولاقيت برج ثلج والسماء تسقط على مكان عملى وتلف حوله وكانت معى صديقتى
رؤية اهوال ئوم القيامه
ملامح يوم القيامه
رأيت كان الله سيبعث ريح طيبه تميت الناس ونا منهم وأقول فى نفسى انت زعلان ان زوجتك ماتت وانت هتحصلها دلوقتى وانا منتظر ان روحى تخرج مع العلم ان زوجتى توفيت من ٦ شهور
رؤيه ميت يخبرني بان يوم القيامه اقترب
قايم الساعه وانشقاق الشمس وبعدها رجوع الارض خضراء كامله
رؤية الشمس تنشطر وخروج شعاع منها وتنفجر على الناس وبعدها يهدأ كل هذا وتصبح الارض خضراء
تير الارض وظهور الشمس من الغرب
رأيت أني في يوم القيامه ومعي ناس ووالدي معهم وكنا خايفين وشفت ورد كثير وأقول هذه الجنه واستغفر
حلمت أني رأيت الخلق كلها متجمعين ف مكان واحد وعاملين يستغفرون ربهم وبيصلوا علشان ربنا يغفر اهم وأنا كنت من الناس دي بس كنا قاعدين ف مكان زي المسجد او زي الحرم وده كان يوم الجمعة وكان عامل زي ميمون يوم القيامة كل الناس متجمعه ودخلت صليت أنا وابويا الجمعة ف المسجد روحت قولتها هي القيامة قامت قالي لسه قالي القيامة لما تقوم تقوم يوم اثنين مش جمعه وهو كان يتوضأ ودخلنا عشان نصلي
نهايه العالم
حلمت اني فوق مبني سكني انا واسرتي واشخاص لا اعرفهم دون ابي وكان المبنى يسبح في الفضاء وهناكه رياح تحركنه بقوه كلما تحرك المبنى
انا فوق مبني مع اسرتي دون والدي ومناك اشخاص اخري المبنى يسبح في الفضاء الواسع وهنالك ريح هائله تحركنه كدمه كلما تحرك المبنى
رايت يوم ااب والناس خلفي كثير منهم ولقد اتى حسابي لكي اتحاسب وكنت خائف جدا وابكي ايضا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أرجوكم فسرووو حلمي حلمت أني كنت فبيت اهلي أمي وأبوي الله يرحمهم فجاءه ظلمت الدنيا فخرجنا انا وأختي نشوف ليش صار ظلام لما شفت شفت البحر مغطي السماء والأرض هائج ير البيوت وكل شي ومغطي الشمس المهم تركت اختي وركضت داخل المنزل احظن عيالي من الخوف وكنت اصرخ القيامه يوم القيامه وكنت وايد خايفه واطلب السماح من الله وفجاءه وقف البحر عند بيتنا وانشق الارض وخرج جنود من حديد يحملون صوط ويجلدوني انا مع ابني وكنت خايفه
رأيت أنني جالسه أنا وأمي وبناتي وأخي تركنا أخي وخرج وجلس ينادي عليا وعندما خرجت جلس يقول لي أنظري أنه يوم القيامه وشاهدت السماء سوداء وحمراء وفيها غبار أو ضباب تركنا أخي وذهب وأنا وأمي وبناتي في مكاننا وقمت أمسك بيد بنتي الصغيره وتتردد في أذني يوم يفر المرء من أخيه وجلست أصرخ وأقول لا إله إلا الله محمد رسول الله وجلست أدعي ربي أن يغفرلي ويسامحني على جميع ذنوبي واستيقضت من نومي
رأيت في المنام ان احد غير واضح عراني انا وكل الناس كأن القيامه تقوم وظننت اننا سنموت ولكن بعد قليل رجعنا الى ما كنا عليه
حلمت انو قاعده المسا واتصفن بلنجوم فجاه بينكتب بلسما حلت الساعه وانشق القمرنصفين
رايت في النمام يوم القيامه وااب ورايت الناس يركبون احصنه ولن اعرف احد منهم غير اخي
زوجتي حامل واخبرتني انها رات في المنام يوم القيامه وااب ورات النا س يركبون احصنه ولن تعرف احد منهم غير اخي وتم تفجير كل الناس الطيبه تفسير ذالك
حلمت ان القيامه بتقوم وكنت عاوز اتصل بحببتي ومش عرف وكان معايا اخواتي التلاته بس ولدين وبنت وبعدها لقيت ابن خالي معاه شبكه في موبيله جيت ارن الشبكه فصلت كنت عايز حببتي تكون معايا وبعدين القمر بقي هلال وبعدين بدر ومنور قوي وفيه انسان ملامحه مش باينه وناس بتقول ان ده الرسول واذن ماشوفتش اعظم من صوته وبعدين عيط وصحيت من الخلم
حلمت باني في يوم القيامه ولما ناديت ابي لم بسمعني
حلمت باني في يوم القيامه ولما ناديت ابي لم بسمعنيج
انا واقف واري السماء تنشق ويبرز منها ضوء والارض تحولت الي بحر واذا بدابه مثل الكبش تخرج من الارض وتجري وتصطدم بكل من يقف امامها
حلمت اني رايت اليوم الاخره وانا مسروره
رأيت كأن القيامه قامت
حلمت انى يوم القيامه والسماء منوره وانا كنت خايفه وان فى نجوم بطير من السماء وفى نجم جه عل رجلى الشمال والسماء كانت يكتب فيها ايات قرأنيه وكلمه لا آله إلا الله والسماء مضيئه وكنت ادعى فى الحلم بأن الله يخلى لى ابنى هو وكل اللى زيو
حلمت اني ارى الجو احمر وكنت فوق جبل وارى الناس لبسين تياب بيض ويتساقطون من فوق الجبل وانا لم اسقط من الجبل
حلمت ان القيامه قامت وطلعت الشمس من مغربها وصحيت بسرعه
حلمت بيوم القيامه وكان في ناس يلحقو بي وبزوجتي
حلمت انى اعوم فى بحر والماء هدء جدا وان احس ان القيامه تقوم وهى ليست تقوم
رايت ان القيامه قامت والبيوت تتهدم والدنيا فوضئ ولايوجد احد غير انا واطفالي وزوجي نريد ذهاب الئ بيت اهلي
رأيت وأنه يوم القيامه وميه امي وبيني كل حياته من زجاج وأنا شايفه منه البيوت اللي بالشارع وكل بيت عليه دخااان كتير بس لما طلعت فوق السطح لقيت بيتي مفيهاش دخان كتير زي البيوت التانيه ورجعت قولت لامي القيامه لتقوم وسمعت صوت النفخ وصوت الصواعق والهوا كان جامد وبعدين ركبت عربيه بيضا وطول المعايه امي وصاحب المنزل اللي انا عايشه فيه
رأيت وأنه يوم القيامه وميه امي وبيني كل حياته من زجاج وأنا شايفه منه البيوت اللي بالشارع وكل بيت عليه دخااان كتير بس لما طلعت فوق السطح لقيت بيتي مفيهاش دخان كتير زي البيوت التانيه ورجعت قولت لامي القيامه لتقوم وسمعت صوت النفخ وصوت الصواعق والهوا كان جامد وبعدين ركبت عربيه بيضا وطول المعايه امي وصاحب المنزل اللي انا عايشه فيه..
حلمت انى امشى مع ابى المتوفى كأنه عايش وفجأه طلعنا بيت فيه بلكونه وغرفه بشباك انا وقفت ف البلكونه وهو ف الغرفه وفجأه لقيت الجبال بتتهد قلتله شفت الجبال بتتهد قالى شفت من عندى ونزلنا انا وهو ركبت موتسكل وهو ركب جنبى ولاقيت نفسى بقف قدام جامع والناس بتصلى بره صلاة الجمعه وشاب من اللين نظرلى باستنكار عشان انا مش بصلى معاهم راح والدى نازل من الموتسكل ومشى لقيتنى قاعد مع اتنين اصحابى بحكيلهم ع الجبل وبصينا من البلكونه لاقيت الجبال اتهدت وفى نار رحت قلت لصاحبي دى القيامه ودكت الجبال دكأ رددتها 3مرات وصحيت عجيب
رأيت أهوال يوم القيامة
حلمت باني في يوم القيامه وكنت فزعه
حلمت ان الناس بتقول القيامه بكرا والناس كلها عماله تصلى وانا عماله اعيط واصلى واقول يارتنى صليت من زمان وانا عماله استغفر ربنا واقول سبحان الله وبحمده
حلمت انه اقوم من النوم اسمع الناس تقول قامت القيامه والدنيا كلها دخان وانامو دقه ومنتضره الشمس تشرق من الغرب وكنت امشي واشوف الناس تصيح وكلهم يغتسلون وانه ذنوبك على عدد الشعر الي ينزل كنت خايفه اغتسل وبعدين اغتسلت بس مانزل شعر كثير والباقي مو ذاكراه
كنت جالسه في بيت والناس،كثيرون من حولي وكنت اعرف في الابني وابنتي وامي وشخص قال ان غدا الساعه الثالثه سوف نكون من اهل الجنه وفي الهوا يوم جمعه واتى دخان لون ابيض
حملت اني ركض فجاء وقفت وأحس القيامه بتقوم وكان معي واحده ماعرفه كويس بس فجاء غمى علي وراحت فوق بين سحاب وخلاص قالت هذا القيامه وانتهى
رايت انا وحبيبتي نجري سوا والقيامه قامت
شافوني في جهنم وه واكل الوصخ وجسمي كله ورم وزروف وانطي لبنتي الوصخ اني وزوجي وبنتي عمرها ٥اشهر
قيام القيامه
حلمت بأني انظر الي السماء واذا باختفاء الشمس والقمر وظهور ثلاث كواكب غريبه وان باب التوبه اغلق وانا خائفه لاني لست مستعده واستغفر الله
حلمت انه كنت في مكان كبير مع الناس مكان فيه بحر وكل الناس فرحه وانا كذالك وادا بصوت يهز الارض كصوت الرعد وصوت من السماء يتكلم وادا بنا تسحب ارواحنا ببطي والطيور تتساقط من السماء قمت من النوم من الفزع
حلمت ان السحاب بالسماء يتحرك مثل الموج وفجه شفت الارض كلها نار وجايه علي وقلنا القيامه قامت معي ولد اخوي كانو بيروحون مشوار وصحيت من الخوف
حلمت أني اسمع الأذان مرتان وصوت المؤذن غريب فقلت لماذا ياربي تركتني لهذه الساعه وكنت خائفتا جدا وأفكر في دنيوي وهل سيفر لي ربي وبعدها ترقب الشمس من أي جهة تطلع وبعدها طلعت من جهته شروق وفرحت
حلمت اني اصرخ وقول القيامه قامه وصاحبتي تركض وهي فرحانه قبلي وقمت من
رأيت السماء بدخان وان القيامه قامت وانا استغفر
لقد حلمت أن يوم القيامه سيكون غدا ان شاء الله وكنت بفكر فى احبائى وابنى وكنت اصلى ولكن كانت صلاتى وانا حاله على الأرض وأسند على شئ وفى الكنت حاسه انها غير لائقه وكنت استغفر كثيرا
حلمت ان باب التوبه اتقفل والناس عماله تجري وانا روحت اخد هدوم من البيت وجريت ع القرأن اشوف الكلام مكتوب لسه ولا اتمسح لقيته موجود روحت اخدت كتابين وحطيتهم ف شنتطي
حلمت بشروق الشمس من الغرب وقد اغلقت ابوبا التوبه
طلوع الشمس من مغربها وشعرت بالخوف الشديد والبكاء سقطت بالارض ابي واغمض عيوني حتى طونني الله تعالي بان الرسوال والانبياء الكرام راضيين عني
حلمت ان القيامه قامت وان البحر قام كله علي الناس وعرقت بس كما بنتنفس عادي وانا كنت بدعي لربنا بصوت عالي وبقول يا رب اللهم ابعد مقتك وغضبك عنا
حلمت بان الجامع يهدم من فوق وان السماء نصفها اسود وان استغفر الله وبعدين رجعت تانى طبيعيه وانا كنت فوق السطح وبعد كده بصيت لتحت وكان فى بنتين وولد وكانوا من سنى ولما نزلت تحت وفتحت الباب فى البنت كانت بتدينى خاتم روحت حضنطها وقولت لها روحى لبابا قولى له قال لها دى مخطوبه
حلمت بقيام القيامه وان السماء كانت نصفها اسود وان الجامع يهدم
حلمت ان القيامه قامت ون فوقي الجمر
حلمت ان انفجار صوت في القمر ٧ انفجارات وبعدها ذهاب القمر والعواصف أتت وقلت انا القيامة قد قامت حته اتانا العواصف وجلست من النوم
حلمت انو يوم القايمه وكنا نمشي بسراط المستقيم وراحو الناس الجنه وشال ناس وخلاهم بمكان ويعطيهم مهله يستغفرون فيها من ضمن الناس وحده من خواتي
القيامه قامت وحولي ناس يضحكون وانا كنتا متوتره و خايفه جدا
وقرأت ايه من القران
حلمت ان القيامه قامت والشمس تشرق من الشمال
ومن رأى أن القيامة قامت واجتمع الخلق عند حوض الكوثر يطلبون الماء فإنه يدل على ولاية ملك يعدل بين الناس.
شاهد فيديو التفسير الصحيح